ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

 

Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування

 

Протокол засідання № 12

12 березня 2008 року

14 год. 00 хв.

м. Київ,

вул. Садова, 3а

кім. 416

 

Голова Комітету Омельченко О.О.

Секретар Комітету Гордієнко С.В.

Присутні: члени Комітету: Боднар О.Б., Ключковський Ю.Б., Пилипишин В.П., Каськів В.В., Подгорний С.П., Матвієнко А.С., Поживанов М.О.

Відсутні:  Черноморов О.М., Петренко В.М., Трайдук М.Ф., Льовочкін С.В.

Відповідальні працівники секретаріату: завідувач секретаріату Комітету    Негода В.А., заступник завідувача секретаріату Малюга А.В., головні консультанти: Бережницький Я.В., Данилюк О.А., Желтова О.М., Корнієнко Т.М., Рибак О.Ф., Юрчук Ю.А., старші консультанти: Дмитрук Л.В., Шкуріна Л.Б.

 

Запрошені:

Матвєєв В.Г. - народний депутат України;

Писаренко В.В. - народний депутат України;

Семенюк В.П. - голова Фонду Державного майна України;

Граб В.А. - керівник Управління по зв’язках з місцевими органами влади та органами місцевого самоврядування;

Усенко-Чорна Ж.І.- заступник голови Центральної виборчої комісії;

Толкачов І.В. - начальник відділу по взаємодії з Верховної Радою України Міністерства регіонального розвитку та будівництва;

Фулей Т.І. - Координатор з питань адміністративної реформи Програми сприяння Парламенту України;

Вітка В.Л. - головний спеціаліст Управління регіональної політики Секретаріату Кабінету Міністрів України;

 

 

***

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

І.

1. Про призначення позачергових виборів окремих сільських, селищних, міських голів.

2. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів (щодо віднесення питання про заборону діяльності політичних партій до предметної підсудності Вищого адміністративного суду України) (р.№1107, н.д. Матвєєв В.Г., Мірошниченко Ю.Р.)

3. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" щодо вдосконалення державного регулювання у сфері встановлення тарифів на комунальні та інші послуги, що надаються підприємствами та організаціями комунальної власності (р.№1388, н.д. Сербін Ю.С.

4. Про проект Закону про внесення змін до деяких Законів України (щодо надання статусу державного службовця медичним, педагогічним і науково-педагогічним працівникам) (р.№1451, н.д. Пилипишин В.П.)

ІI.

5. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів (щодо проходження публічної служби та звільнення з неї посадових осіб) (р.№2013, КМУ, Ю.Тимошенко)

6. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України (щодо врегулювання порядку звільнення Голови Фонду державного майна України) (р. №1262, н.д. Писаренко В.В.)

7. Про проект Закону про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків (р. №2009, н.д. Рибак В.В., Баранов В.О., Волинець Є.В.)

III.

IV.

***

СЛУХАЛИ: Інформацію Голови Комітету О.Омельченка про запропонований порядок денний засідання Комітету та пропозиції до нього.

Голова Комітету оголосив пропозиції:

за пропозицією суб’єкта права законодавчої ініціативи-народного депутата України В.Баранова перенести розгляд питання «Про проект Закону про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків (р.№2009) на наступне засідання Комітету;

за пропозицією суб’єкта права законодавчої ініціативи-народного депутата України Ю.Сербіна перенести розгляд питання «Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" щодо вдосконалення державного регулювання у сфері встановлення тарифів на комунальні та інші послуги, що надаються підприємствами та організаціями комунальної власності (р.№1388) на наступне засідання Комітету;

за пропозицією заступника Голови Комітету Ю.Ключковського в порядку виконання контрольних повноважень парламенту до розділу III включити питання «Про деякі питання щодо виконання Центральною виборчою комісією вимог законів України стосовно заміщення депутатів місцевих рад»;

за пропозицією голови підкомітету з питань державного будівництва В.Каськіва розглянути можливість проведення конференції Комітету «Законодавче забезпечення виборів народних депутатів України: проблеми реформування»

УХВАЛИЛИ:

1. Врахувати пропозиції, озвучені Головою Комітету;

2. Затвердити питання порядку денного засідання.

ГОЛОСУВАЛИ: “За”- одноголосно

Рішення прийнято.

 

1.

СЛУХАЛИ: Голова підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорний поінформував, що на розгляд Комітету надійшло 7 подань місцевих рад щодо припинення повноважень сільських, селищних, міських голів, а саме:

Бугаківського сільського голови Ковбасюка Василя Анатолійовича (Бугаківська сільрада Немирівського району Вінницької області) у зв’язку зі смертю,

Радинського сільського голови Невмержицького Володимира Сергійовича (Радинська сільрада Поліського району Київської області) за власним бажанням у зв’язку із поданою заявою,

Володимиро-Іллінського сільського голови Ушакова Олександра Васильовича (Володимиро-Іллінська сільрада Новотроїцького району Херсонської області) за власним бажанням у зв’язку із поданою заявою,

Наквашанського сільського голови Гуляйгродського Романа Петровича (Наквашанська сільрада Бродівського району Львівської області) за власним бажанням у зв’язку із поданою заявою,

Романівського сільського голови Маліцької Галини Петрівни (Романівська сільрада Тернопільського району Тернопільської області) за власним бажанням у зв’язку із поданою заявою,

Вільногірського міського голови Сокола Олександра Михайловича (місто Вільногірськ Дніпропетровської області) за власним бажанням у зв’язку із поданою заявою,

Кремінського міського голови Гребенюка Володимира Олександровича (Кремінський район Луганської області) за рішенням відповідної ради, яка достроково припинили його повноваження.

Управління апарату Верховної Ради України по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого вважає, що за результатами розгляду цього питання доцільно рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори зазначених сільських, селищних  та міських голів.

Проте, С.Подгорний висловив зауваження до питання про припинення повноважень Кремінського міського голови В.Гребенюка, оскільки у складі комісії, яка вивчала на місці ситуацію у Кремінській міській раді, від Комітету не було жодного представника.

Заступник Голови Комітету Ю.Ключковський погодився з доповідачем і наголосив також на тому, що ті документи, які надано на розгляд Комітету, не є рішеннями зазначеної ради, оскільки вони оформлені неналежним чином: відсутні печатки, немає кворуму під час голосування тощо.   Незрозумілим, за висловленням Ю.Ключковського, залишається участь у складі комісії посадових осіб Луганської облради, Луганської облдержадміністрації та Кремінської райради, які на думку депутата є зацікавленими особами у цій справі.

Доповідач С.Подгорний запропонував повернутися до розгляду питання про призначення позачергових виборів Кремінського міського голови (Кремінський район Луганської області) після додаткового вивчення ситуації, що склалася, з виїздом на місце у складі комісії від Комітету, якщо за цей час не надійдуть додаткові матеріали по цій справі.

Враховуючи викладене, а також те, що відповідно до пункту 30 частини першої статті 85 Конституції України, частини третьої статті 14, частин другої та шостої статті 15 Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” позачергові вибори сільських, селищних та міських голів призначаються Верховною Радою України на неділю не пізніш як за 70 днів до дня виборів. 

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати

УХВАЛИЛИ:

1.         Рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори:

Бугаківського сільського голови (Бугаківська сільрада Немирівського району Вінницької області),

Радинського сільського голови (Радинська сільрада Поліського району Київської області),

Володимиро-Іллінського сільського голови (Володимиро-Іллінська сільрада Новотроїцького району Херсонської області),

Наквашанського сільського голови (Наквашанська сільрада Бродівського району Львівської області),

Романівського сільського голови (Романівська сільрада Тернопільського району Тернопільської області),

Вільногірського міського голови (місто Вільногірськ Дніпропетровської області).

на неділю 1 червня 2008 року, прийнявши відповідні постанови Верховної Ради України.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян Подгорному С.П.

ГОЛОСУВАЛИ: “За”- одноголосно

Рішення прийнято.

 

2.

СЛУХАЛИ: Інформацію одного із авторів В.Матвєєва про проект закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів (щодо віднесення питання про заборону діяльності політичних партій до предметної підсудності Вищого адміністративного суду України) (р.№1107, н.д. Матвєєв В.Г., Мірошниченко Ю.Р.) В.Матвєєв презентував головні ідеї законопроекту та повідомив, що Комітетом з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування V скликання даний законопроект був підтриманий, але Верховна Рада України з всім відомих причин не змогла його розглянути.

С.Подгорний повідомив, що законопроектом пропонується внести зміни до Закону України «Про політичні партії в Україні» та Кодексу адміністративного судочинства України і віднести питання щодо заборони діяльності або анулювання реєстраційного свідоцтва політичної партії до предметної юрисдикції Вищого адміністративного суду України як суду першої інстанції та Верховного Суду України як суду касаційної інстанції. Доповідач наголосив на позиціях:

Комітет Верховної Ради України з питань правової політики вважає, що за результатами розгляду зазначеного законопроекту в першому читанні його доцільно повернути суб’єктам права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

Верховний Суд України вважає, що законопроект може бути прийнятий Верховною Радою України як закон після його доопрацювання з урахуванням наданих зауважень.

Головне науково-експертне управління апарату Верховної Ради України вважає, що за результатами розгляду у першому читанні законопроект може бути прийнятий за основу з урахуванням наданих зауважень.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати

УХВАЛИЛИ:

1.Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо віднесення питання про заборону діяльності політичних партій до предметної підсудності Вищого адміністративного суду України) (р.№1107) за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу відповідно до пункту 1 частини першої статті 109 Регламенту Верховної Ради України.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України зі співдоповіддю з цього питання заступнику Голови Комітету - народному депутату України Ключковському Ю.Б.

ГОЛОСУВАЛИ: “За”- одноголосно

Рішення прийнято.

 

3.

СЛУХАЛИ: Інформацію автора законопроекту - заступника Голови Комітету В.Пилипишина про проект Закону про внесення змін до деяких Законів України (щодо надання статусу державного службовця медичним, педагогічним і науково-педагогічним працівникам) (р.№1451), який вказав, що законопроект містить норми, які відносять працівників освітньої галузі та галузі охорони здоров’я до категорії державних службовців, що забезпечить значне покращення соціально-економічного становища працівників таких професій.

О.Боднар наголосила, що члени Комітету під час обговорення цього питання на засіданні підкомітету погодились з необхідністю посилення соціальних гарантій щодо зазначених категорій працівників, але вказали на певні зауваження:

законодавство України визначає інституцію державної служби як діяльність пов'язану із здійсненням державно-владних повноважень, зважаючи на що надання працівникам зазначених категорій статусу державних службовців принципово суперечить Концепції розвитку законодавства України про державну службу, схваленій Указом Президента України від 20.02.2006 №140/2006;

внесена законодавча пропозиція не узгоджується з певними положеннями Закону України «Про державну службу», а саме:

з частиною другою преамбули Закону, згідно з якою цей закон «визначає загальні засади діяльності, а також статус державних службовців, які працюють державних органах та їх апараті»;

частиною другою статті 2 Закону, якою визначаються такі основні функції державних      службовців      як      здійснення      організаційно-розпорядчих консультативно-дорадчих функцій;

частиною першою статті 25, якою визначені основи критерії класифікації посад державних службовців тощо;

-поширення законодавства про державну службу на працівників освіти, науки та охорони здоров'я без відповідного коригування законодавства, що на сьогодні регулює їх діяльність, створить неоднозначність щодо їх правового положення, а в певних випадках звузить надані їм законом права та встановити додаткові обмеження, пов'язані з особливостями прийняття на державну службу проходження та припинення її, що не допускається при внесенні змін до чинних законів відповідно до частини третьої статті 22 Конституції України;

-запропоноване    віднесення    до    державних    службовців    працівників відповідних категорій, що займають посади в державних установах, органах та їх апараті і отримують заробітну плату за рахунок виключно державних коштів, поставить у нерівне з ними становище працівників цих же галузей, які працюють також й у закладах та тих, хто фінансуються з місцевих бюджетів.

Головне науково-експертне управління апарату Верховної Ради України у своєму висновку вважає за доцільне відхилити даний законопроект за результатам його розгляду у першому читанні.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати

Народні депутати зауважили, що для вирішення порушеного питання більш доцільно прирівняти працівників зазначених категорій до державних службовців в питаннях оплати праці, матеріального та пенсійного забезпечення шляхом внесення змін до відповідних профільних законів, що регулюють окремі сфери професійної діяльності, по аналогії з положеннями статей 23 і 24 Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» або статей 14 і 16 Закону України «Про державну підтримку засобів масової інформації та соціальний захист журналістів».

УХВАЛИЛИ:

1.         Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 3 статті 109 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до деяких законів України (р.№1451 від 28.02.2008 р.), внесений народним депутатом України В.Пилипишиним, за результатами розгляду у першому читанні повернути суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання з урахуванням висловлених зауважень.

2.         Доручити   виступити   від  Комітету   при   розгляді   цього   питання на пленарному  засіданні  Верховної  Ради  України  народному  депутату  Україні першому заступнику Голови Комітету О.Боднар.

ГОЛОСУВАЛИ: “За”-8 , «Утримався» - Ю.Ключковський

 

Рішення прийнято

 

 

4.

СЛУХАЛИ: Інформацію Першого заступника Голови Комітету Боднар О.Б про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів (щодо проходження публічної служби та звільнення з неї посадових осіб) (р.№2013, КМУ, Ю.Тимошенко)

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати

УХВАЛИЛИ:

1.  Перенести розгляд даного питання на наступне засідання Комітету;

2. Запросити представників суб’єкта права законодавчої ініціативи для всебічного обговорення.

ГОЛОСУВАЛИ: “За”- одноголосно

Рішення прийнято

5.

СЛУХАЛИ: Інформацію автора законопроекту В.Писаренка про основні моменти законопроекту про внесення змін до деяких законів України (щодо врегулювання порядку звільнення Голови Фонду державного майна України) (р.№1262), який має на меті врегулювати процедуру звільнення з посади Голови Фонду державного майна України. Зокрема, пропонується внести зміни до Законів України «Про Кабінет Міністрів України» та «Про приватизацію державного майна», якими передбачити, що Голова Фонду державного майна України звільняється з посади Верховною Радою України за поданням Прем’єр-міністра України.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати, Семенюк В.П.

Народні депутати наголосили, що положення Конституції України (п.12 ст.85) та положення чинного законодавства України щодо діяльності Фонду державного майна, Регламенту Верховної Ради України (ст. 207) дозволяють дійти висновку про те, що процедура звільнення Голови Фонду державного майна не врегульована належним чином. Необхідно звернути особливу увагу на те, що питання статусу Голови Фонду державного майна, так само як і Фонду державного майна в цілому, потребує комплексного правового врегулювання у межах спеціального закону, тому депутати наголосили, що внесення поодиноких змін до окремих законодавчих актів у цій сфері правовідносин видається нераціональним.

В.Семенюк звернула увагу народних депутатів України, що питання врегулювання діяльності Фонду державного майна України визначаються типовим Положенням, яке було затверджене Постановою КМУ. За даним Положенням Фонд державного майна України не є органом виконавчої влади. Указом Президента України ФДмУ надано статус спеціального органу виконавчої влади.

УХВАЛИЛИ:

1. Перенести розгляд даного питання на одне з наступних засідань Комітету до моменту внесення автором на заміну;

2. Рекомендувати автору доопрацювати законопроект з урахуванням зауважень, висловлених народними депутатами України - членами Комітету та внести проект закону на заміну.

ГОЛОСУВАЛИ: “За”- одноголосно

Рішення прийнято

 

6.

СЛУХАЛИ: в порядку виконання контрольних повноважень парламенту заслухали інформацію заступника Голови Центральної виборчої комісії Усенко-Чорної Ж.І. та Першого заступника Голови Комітету Боднар О.Б. про ситуацію, яка склалась в Центральній виборчій комісії щодо виконання Центральною виборчою комісією вимог законів України стосовно заміщення депутатів місцевих рад.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати, Усенко-Чорна Ж.І.

Заступник Голови Центральної виборчої комісії Жанна Усенко-Чорна повідомила, що вона тимчасово виконує обо’язки Голови ЦВК, у зв’язку з тим, що Голова ЦВК В.Шаповал перебуває у відрядженні з 7 по 12 березня і наголосила, що не бачить жодних перешкод для реєстрації нових депутатів Київради. Вона зазначила, що ЦВК має всі необхідні документи, а також “технічні, організаційні, інші можливості для того, щоб ухвалити таке рішення”. Заступник Голови Центрвиборчкому також підкреслила, що це питання є невідкладним. На її переконання, ЦВК повинна виконати свій обов'язок і зареєструвати депутатів від БЮТ замість тих, повноваження яких було достроково припинено за рішенням з'їзду БЮТ. Доповідач звернула увагу депутатів на те, що були судові заборони, визначеннями заборонялося ЦВК приймати будь-які заходи з виконання вимог закону, але є рішення Київського апеляційного суду, яким всі ці перешкоди знято. Тому жодних перешкод, щоб ЦВК виконала свій обов'язок, який встановлено і законом про ЦВК (ст.21) і законом про вибори депутатів місцевих рад (ст.23) немає. За її словами, у цьому випадку ЦВК не повинна чекати на рішення Конституційного Суду щодо конституційності закону про імперативний мандат. Вона звернула увагу, що згідно з ч. 2 ст. 152 Конституції України, законодавчі акти втрачають чинність тільки з дня ухвалення Конституційним Судом відповідного рішення про неконституційність закону або акту, а до цього діє презумпція конституційності. Якщо КС винесе постанову про неконституційність закону про імперативний мандат для місцевих депутатів, нові депутати залишатимуться депутатами міської ради, оскільки закон не має зворотньої сили. Усенко-Чорна повідомила, що ЦВК отримала право визнати обраними і зареєструвати депутатів Київради після того, як територіальна виборча комісія за три дні не виконала цей обов'язок. Вона не виключила, що реєстрація кандидатів у депутати Київради відбудеться до найближчого засідання Київради.

Доповідач повідомила, що заплановане на 11 годину 11 березня засідання Центральної виборчої комісії не відбулося через відсутність кворуму. На нього з'явилося семеро членів ЦВК з п’ятнадцяти: Валерій Шелудько (БЮТ), Ігор Жиденко (БЮТ), Олександр Чупахін (СПУ), Броніслав Райковський (КПУ), Михайло Охендовський (ПР), Юлій Швець (БЮТ) і Жанна Усенко-Чорна.

За інформацією тимчасового виконуючого обов'язки Голови ЦВК, про відсутніх членів їй відомо таке: заступник Голови Андрій Магера перебуває в лікарні, про місце перебування секретаря Тетяни Лукаш їй «не відомо», так само як і про члена ЦВК Тетяну Астахову. Члени Комісії Юрій Данилевський і Анатолій Писаренко перебувають у лікарні, а Олександр Шелестов - на лікарняному, Юрій Донченко вранці написав заяву з проханням про відпустку.

Водночас Усенко-Чорна ще раз нагадала про рішення Київського апеляційного суду і підкреслила, що ЦВК повинна вирішувати зазначене питання на підставі закону, тоді не буде підстав звинувачувати ЦВК в бездіяльності

УХВАЛИЛИ:

1.  Взяти до відома інформацію заступника Голови Центральної виборчої комісії Усенко-Чорної Ж.І. про ситуацію, яка склалась в Центральній виборчій комісії щодо виконання Центральною виборчою комісією вимог законів України стосовно заміщення депутатів місцевих рад;

2. Членам Комітету підготувати на наступне засідання Комітету проект рішення Комітету по питанню виконання Центральною виборчою комісією вимог законів України стосовно заміщення депутатів місцевих рад.

ГОЛОСУВАЛИ: “За”- одноголосно

Рішення прийнято

 

7.

СЛУХАЛИ: Інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Каськіва щодо організації  проведення конференції «Законодавче забезпечення виборів народних депутатів України: проблеми реформування» 

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати

УХВАЛИЛИ:

1. Провести у Комітеті Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування конференцію «Законодавче забезпечення виборів народних депутатів України: проблеми реформування»

2. Дату та місце проведення конференції  визначити в робочому порядку.

3. Затвердити концепцію конференції «Законодавче забезпечення виборів народних депутатів України: проблеми реформування» згідно з Додатком № 1.

4. Доручити здійснити організаційні заходи щодо підготовки проведення конференції голові підкомітету з питань державного будівництва В.Каськіву спільно з Секретаріатом Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування.

5. Схвалити перелік учасників конференції згідно з Додатком №2.

6. Заслухати на наступному після проведення конференції засіданні Комітету інформацію В.Каськіва  про результати проведення заходу.

 Конференцію провести за участі народних депутатів України, представників Секретаріату Президента України, Кабінету Міністрів України та інших органів державної влади, органів місцевого самоврядування та їх асоціацій, експертів міжнародних організацій, посольств, місій, неурядових організацій,  представників засобів масової інформації.

ГОЛОСУВАЛИ: “За”- одноголосно

 

Рішення прийнято

 

Голова Комітету                                                            О.О. ОМЕЛЬЧЕНКО

 

 

Секретар Комітету                                                      С.В. ГОРДІЄНКО

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“2 сесія 6 скликання ”

12 березня 2015 14:10
12 березня 2015 14:02
12 березня 2015 13:59
12 березня 2015 13:58
12 березня 2015 13:55
12 березня 2015 13:51
12 березня 2015 13:49
12 березня 2015 13:35
12 березня 2015 13:34
12 березня 2015 13:32